Online tool: Hulp bij het advies gesprek

Leidraad bij klantgesprek over warmtepompen

Niet iedere klant is hetzelfde. De online tool “Hulp bij het adviesgesprek” helpt installatiebedrijven om een beter inzicht te krijgen in de verschillende typen klanten en hun behoeften.

Warmtepomptechniek is voor veel klanten nieuwe materie en het vraagt van een installateur tijd en energie om een goede uitvraag te doen. Daarna volgt een advies en/of een offerte als het huis geschikt blijkt te zijn voor een warmtepomp. Je wilt voorkomen dat je tijd en energie verspilt als blijkt bij de schouw dat het huis toch niet geschikt is.  Daarom deze tool om installateurs efficient door de pre-sales fase heen te helpen. 

Niet iedere klant is hetzelfde. De “Hulp bij het adviesgesprek” helpt installatiebedrijven om een beter inzicht te krijgen in de verschillende typen klanten en hun behoeften.

Wat is het doel van de “Hulp bij het adviesgesprek”?

Met inzicht in verschillende typen klanten, hun behoeften en tips over klantgesprekken zijn medewerkers in staat om effectiever klanten te informeren zodat een betere conversie wordt verkregen in het verkoopproces. Hierdoor kunnen medewerkers effectiever klantgesprekken voeren en worden klanten tegelijkertijd beter ondersteund.

Voor wie in deze tool bedoeld?

Medewerkers van installatiebedrijven die rechtstreeks met klanten in contact komen, hebben baat bij deze tool. Servicemonteurs, binnendienstmedewerkers of administratief ondersteunende medewerkers kunnen hun werk efficienter doen met meer resultaat.

Wat kan je ermee?

Het herkennen van het type klant en daar je uitvraag op afstemmen. Je leert de taal van de klant te begrijpen en daarop aan te sluiten. Daardoor is er een grotere kans op een succesvol gesprek met een grotere kans op een getekende offerte.

 

bureau met laptop