Wat zijn de voordelen voor de klant?
- Een aansluiting op een warmtenet heeft één groot voordeel: geen cv-ketel meer in huis. Dus geen aanschaf- en onderhoudskosten meer en meer ruimte.
- Een warmtenet met een duurzame bron zorgt naar schatting voor 50 tot 70 pro cent minder CO2-uitstoot dan cv-ketels op gas.
- Een warmtenet is veiliger. Zo kan bij cv-ketels een koolmonoxidevergiftiging ontstaan.
- Bij een warmtenet dat verwarmt met een hoge temperatuur zijn er weinig aanpassingen in huis nodig.
Wat betekent dat voor je bedrijfsvoering?
- Klant ontzorgen door advies te geven en service gericht aanbod te doen.
- Het zo efficiënt mogelijk inrichten/uitvoeren van het werk.
- Extra voordeel door gezamenlijk inkopen.
- Gebruik van eenvoudig aansluitbare componenten.
- Benut de kracht van digitale tools (werkbon, checklists, fabrikanten-apps, etc.) bij installeren en opleveren.
- Samen te werken met warmtebedrijf en andere bedrijven waardoor het werk tegen concurrerende prijzen en met weinig overlast voor bewoners kan worden uitgevoerd.
- Direct klantcontact, eerste aanspreekpunt voor klanten, service ter plekke.
Wat betekent dat voor je bedrijfsproces?
Afleverset plaatsen en inregelen: omgaan met functionele eisen van de warmtebedrijven.
Wil je met duurzaam stroom opwekking aan de slag?
Trainingsinspanning:
- 1 dag voor ‘Inregelen’ incl. bewustwording en advies aan bewoners
- 1 dag plaatsing energiemodule o.a. logistiek en planning
Met wie kun je samenwerken?
- warmte- en energiebedrijven
Wil je een groter rendement uit de kans halen?
Deze kans kan gecombineerd worden met: