Zorg voor een goede profielpagina!

Meer effect van deelname aan online platforms

Je kent ze wel: online platforms waar je jouw bedrijf via een bedrijfsprofiel op kan presenteren opdat bezoekers contact met je op kunnen nemen. Voor een optimaal resultaat is het wel handig als de informatie die je biedt aantrekkelijk oogt en lekker leest. Dan blijft het veel meer hangen en maakt het potentiële klanten nieuwsgierig.

Er zijn veel verschillende platforms. Energieloketten of adviesplatforms zijn op dit moment heel actief, zeker ook gezien de huidige problemen rondom energie en klimaat. Deze energieadvies platforms moeten bedrijven natuurlijk ook de gelegenheid bieden om je bedrijf goed te presenteren. Daarvoor heeft Techniek Nederland het “Advies functionaliteit profielpagina installatiebedrijven op energieadvies-platforms” ontwikkeld dat gedeeld wordt met de beheerders van verschillende platforms.

Zelf heb je natuurlijk ook veel invloed op de kwaliteit van jouw bedrijfsprofiel.

Hier volgen een aantal bruikbare tips om je bedrijf goed neer te zetten:

  • De platforms bieden ruimte voor een bedrijfsomschrijving waarin duidelijk tot uiting komt waarin jullie je onderscheiden in de markt. Wat maakt jullie uniek in de branche? Een persoonlijk verhaal spreekt aan zoals een boeiende bedrijfshistorie waar je iets over kunt vertellen. Het is raadzaam om een professionele tekstschrijver in te schakelen om het verhaal helder en aansprekend te verwoorden.
  • Beelden zeggen meer dan woorden en zijn vaak een trigger om een bericht te lezen. Lever alleen afbeeldingen van goede kwaliteit aan dus met voldoende hoge resolutie van logo’s en foto’s. Probeer eens minder voor de hand liggende beelden die natuurlijk wel raakvlak hebben met je dienstverlening. Een foto van bedrijfspand en bus wordt al veel gedaan. Besteden jullie bijvoorbeeld veel aandacht aan veiligheid, kies dan eens voor een bijpassende en opvallend beeld zoals onderstaande foto's.
  • Als de mogelijkheid wordt geboden op een platform: plaats een video. Door bezoekers van een platform persoonlijk aan te spreken leren ze jullie en jullie bedrijf snel beter kennen. Dat schept vertrouwen. Let er bij het maken van de video op dat de inhoud over een tijdje ook nog klopt. (Noem bijvoorbeeld geen producten die je binnenkort mogelijk niet meer aanbiedt.) Goede video’s maken is een vak. Huur experts in om hierbij te helpen. Een video voor online gebruik is meestal max. 2 minuten. Korter mag natuurlijk ook. Langer liever niet omdat de kijker dan kan afhaken. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze bedrijfsvideo’s:
  • Nodig je klanten uit om je te beoordelen, bijvoorbeeld via klantenvertellen.nl . Die vraag kun je bijvoorbeeld standaard stellen als je de factuur stuurt. Bezoekers letten daar steeds meer op en platforms zullen er steeds vaker om vragen. Door actief veel klanten te benaderen die een dergelijke beoordeling achterlaten wordt voorkomen dat de negatieve beoordelingen (die ieder bedrijf wel eens krijgt) de boventoon voeren.
  • Kies, als er ergens een link naar jullie website geplaatst kan worden, voor de juiste landingspagina die past bij waar de bezoeker van het adviesplatform naar op zoek is. Wil je bijvoorbeeld dat mensen direct contact met je opnemen, plaats dan niet de link naar je homepage, maar een link die mensen direct op je contactpagina laat uitkomen.
  • Of sta je op een thema platform link dan door naar dat onderwerp op je site, bijv. warmtepomptechniek.
  • Check minimaal één keer per jaar of alle content nog up-to-date is en alle links nog kloppen (als het goed is stuurt het platform daarvoor reminders).
  • Evalueer ook zelf regelmatig wat deelname aan een platform je oplevert en trek je conclusies voor verdere deelname.

 

veiligheidsriem bij werk op steiger

Maak jij je als ondernemer sterk voor een veilige werkomgeving? Dat kan een trigger zijn voor bezoekers. 

 

UV01178

Ben je gespecialiseerd in het vervangen van ledverlichting? Dan past dit beeld prima in je profiel.